...LÄPIÄ PÄÄHÄN...


Vko 16 / 2001









Alkuun kirjattakoon jälleen huomio siitä, että myös loppukollektiivi on lupautunut osallistumaan kotisivumaailman toimitustyöhön aktiivimmin, eli mm. kysymyksiä voi suunnata myös muille kuin Martikaiselle. Tosin vastauksen saamiseen voi tällöin kulua 'normaalin' viikon sijaan kaksi.
-Verkkoherra-

22.04.2001
Mitkä TT&TT:n kappaleista ovat enenmmän Jarkon, mitkä enemmän Valtterin säveltämiä? Veikkaisin että "Tyttö" ainakin on enemmälti Jaken säveltämä?

"Tyttö", "Huonot uutiset", "Mitä elämän jälkeen" ja "Kuonamagneetti" pääasiassa tekstittäjän säveltyötä, loput joko yhteistyötä tai Valtterin tekosia.

Siis veikkaus osui oikeaan suuntaan.

22.04.2001
Ilmava tervehdys! Kyseenalainen rahatilanteeni on tilapäisesti estänyt minua hankkimasta tuota uunituoretta, paljonpuhuttua YUP-tuotetta, ja kiusaus Napsterin käyttöön on suuri... mutta EI! Omatuntoni kärsisi. Kohta saa possu kyytiä... Ajattelin kysäistä, että mitä mieltä olette
1. Suomiräppi-buumista?
2. Yltiöisänmaallisista sotahulluista? (Fuck 'em!)
3. Sivareista?
Kun näitä kysymyksiä lukee niin rupeaa väkisinkin ajattelemaan että nämä fanithan ovat kaikki täysin hulluja. Täysin epänormaaleja. Teillä on helvetin hyviä biisejä.
PS: Anna Jarkko tukan kasvaa vain vastaväitteistä huolimatta!

1. Vanha ei jaksa innostua nuorisomusiikista kylliksi, pelkään pahoin.

2. Kysyjä ehti jo vastaamaan itse.

3. Jos itse on siviilipalveluksen suorittanut, voi siitä päätellä jotain.

PS. Näin olen ajatellut.

22.04.2001
Onko nyt mielestänne niin, että minulla ei ole oikeutta hankkia esimerkiksi "Passiivista vastarintaa"-kappaletta netistä mp3-muodossa, jos olen kyseisen Hotelli Soinnun lähetyksen aikana omistanut TV-luvallisen television? Olisinhan sen saanut myös nauhoittaa VHS-kasetille (minkä teinkin). Hieman tarkkuutta nyt, kiitos.

Tarkkuutta tässä: imuroi pois. Yhtyeversio tulee olemaan niin onnistunut, että joudut hankkimaan levynäkemyksen joskus myöhemmin.

22.04.2001
Kynäilijälle kysmä. Laulavan Toivonliiton lasten ja nuorison laulu- ja leikkikirja. Laulu 218, Aku-Ankka. "Pikku Aku-Ankka, veitikka vankka huusi otsa hies': -Äiti äiti, olenhan aika MIES."
Onko lorulla joitain yhtymäkohtia Rankkoihin Ankkoihin vai onko kyse pelkästä hyvin oudosta yhteensattumasta. Vielä mielenkiintoisemmaksi asian tekee se, että kyseinen laulukirja on levyn teemoihin sopivasti Suomen Opettajain Raittiusliiton kustantama. Kuunnellessani levyä äitini huomautti ohimennen Ankka-biisin tuovan hänelle mieleen erään vanhan lastenlorun. On niistäkin näköjään joskus hyötyä. Äideistä nimittäin.
-Vankka-Ankka

Yhteensattuma, mutta huvittava sellainen.

Äideistä on ollut paljon hyötyä, enhän minäkään ilman omaani tässä näitä kirjoittaisi.

22.04.2001
Onkohan Järvenpään toukokuun 10. tapahtuvalla keikalla ikäraja?
Antti

On. Kielletty alle 18 -vuotiailta.

22.04.2001
Kuinkas puoskarit ovat nuoruudessaan hoitaneet uskon asiansa? Eli onko käyty rippi- vai prometheus-leirillä? Olin vain huomaavinani Jarkolla tuollaisen prometheus korun kaulassa eräässä kuvassa.
Antti

Ei se ole Prometheus, vaan Prahan Jeesus. Mutta rippikoulut on käyty tunnollisesti.

22.04.2001
No niin... Kun sitä arvuuttelin että milloin pääsee näkemään sen mansku4:n jutun vai onko se mahdollisesti esitetty jo? Ilolla odottelen Mafian keikkaa...:D
satu

Meni jo. Maanantaina Mafiaan.

22.04.2001
onko "en ole mukava mies"-ajat ohi, kun martikainen kertoi, että bändi haluaa nyt hieman viihdyttää kansaa selkeämmillä lauluilla tms. korjaa toki jos olen väärässä?
ja saisiko tuosta uudesta logosta suuremman kokoisen, se sopisi kuin nyrkki silmään tietokoneeni ruudulle.

Logoasiaa työstää verkkoherra jos ehtii, ja me harvoin harkitsemme viihdyttämisemme syitä tai seurauksia. Tuli vain tuollaisia lauluja tällä kertaa.

22.04.2001
Taas on YUP muuttunut sitten edellisen levyn. Hienoa! Onko yhtye itse huomanut lauluissaan tietynlaista kaavamaisuutta ja niihin kangistumista viime aikoina? Tuntuu tai pareminkin kuuluu tuon uuden levyn kohdalla jotenkin paistavan läpi se A B A B C B kaava noista biiseistä, lintu aiheisia lauluja lukuunottamatta. Yhtye on siirtynyt enemän sille Pohjoinen Zen poppis linjalle. Ei voi oikein enää sanoa, että YUP:n linjana on linjattomuus vai voiko? Mutta tämä onkin vain oma subjektiivinen mielipiteeni ja varmaan löytyy miljoonia, jotka ovat eri mieltä kansani. Kaikesta huolimatta Lauluja Metsästä on hieno levy!
P.S Onko se Pirinen piirrellyt niitä uusia paitoja, kun joskus teidän sivuillanne niin ilmoitettiin. Ja jos on, niin milloin voi ostaa.
Terveisin: Tyhjäpää

Tyhjäpää,

rakenneasioita mietimme sen verran, että ns. vähemmän olennaisia osia karsittiin tällä kertaa kookkaammalla kädellä. Linjattomuutta sekin. Usein aiemminhan olemme harhautuneet luulemaan, että määrä korvaisi laadun.

Miljoonia ostajia ei toki ole, mutta tuhansia sentään.

PS. Yksi malli on olemassa, mutta sen painaminen paidaksi on vielä lopullisesti sopimatta.

22.04.2001
Ei niinkään kysymys. Käykää kaikki sivujen käyttäjät nyt ehdottamassa ihanaa elämää jyrkin countdowniin. Hyvän asian puolesta

Tämä ei varsinaisesti kuulu meille, mutta jos niin tahdotte, tehkää hyvin.

22.04.2001
Jatketaan typerien kysymysten esittämistä ja kysytään että onko mitenkään mahdollista että ehkä saattaisitte esiintyä tämän kesän Provinssirockissa. Keikkakalenterisssanne ei sinä ajankohtana ole minkäänlaista merkintää.
t:Miksu

Näyttää pahalta tässä vaiheessa. Todennäköistä on, että tämä vuosi jää väliin.

22.04.2001
Riittääkö Karpolla vielä asiaa?

Kysy Hannulta itseltään.

22.04.2001
Domus Perkele kappaleessa lauletaan seuraavaa: "elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä." Hatara muistini väittää, että Veikko Huovisen jossain lyhyessä tarinassa kerrotaan myös elon olevan tanssia ruusuilla ja amarylliksillä. Onko herra Martikainen Huovisensa lukenut, vai liekö tuo samankaltainen riimi pelkkää onnellista sattumaa?

Huovista on luettu muinoin suureltikin, ja vaikutus voi olla tosiasia.

22.04.2001
Aloitin lukemaan Mihail Bugakovin kirjaa "kohtalokkaat munat" ja tähän mennessä olen pitänyt kovasti. Erityisesti "koiran sydän" on todella hyvä.
-"huono fani", Paavo MM Petäjä-

Totta.

22.04.2001
Kyllästyminenkö on iskenyt kun ette Seinäjoelle ole perseitänne raahaamassa? Entä miksi ette heitä keikkaa Kotkassa?

Ei se kyllästymistä ole, vaan keikkamyyjän ja järjestäjätahon setvintää, johon meillä ei ole suurelti sanottavaa.

Kotkan kysymys on vastauksena se, että jokaiseen kaupunkiin emme ennätä.

22.04.2001
Olisiko seuraava kilpailu mahdollisesti : Sanoita YUP:n kappale?

Ei kai sentään.

22.04.2001
Mitä helvettiä? Onko tosiaan Röyhkä Kajaanissa samana päivänä teidän kans?Paska juttu jos pitää paikkansa, Kaukolle nimittäin... Mutta kun huvittais nähdä teidät soitteloimassa sisätiloissakin niin kysymys: kannattaako elää toivossa että näkisi kevään kuluessa teidät keikalla esim. Ylivieskan Vieskassa tai Nivalan Puustellissa?
-iliman haistelija eli imppari pohojammaalta-

Keikat ovat tällä erää sovitut, eivätkä ko. paikat ole listalla, valitettavasti.

Kaukolle on oma yleisönsä, joten tuskin tuosta niin suurta ongelmaa tullee.

22.04.2001
Vaikka olenkin kohtuullisen avuton tietokoneen käyttäjänä uskallan silti väittää, että sivuiltanne löytyvä näytönsäästäjä ei toimi... Onko näin, verkkoherra...? Vai olenko tumpelompi kuin luulen..? Onneksi olkoon levynne ansaitusta menestyksestä! Toivottavasti teitä näkee Helsingissä ikärajattomasti... Nosturi? Viime vuonna tunnuitte ainakin viihtyvän. Ihanaa elämää YUP:n väelle ja muutenkin hyvää jatkoa...
PS. Bone Machine nöyrtyy metsän laulujen edessä...
-Yökyöpeli-

Verkkoherra kertonee näytönsäästäjä -problematiikasta enemmän.

Me puolestamme yritämme saapua ikärajattomillekin keikoille.

PS. Noinko on? Se on sentään maailman kaikkien aikain TOP 10 -listallani.

Verkkoherra: Yökyöpelille ja muillekin aihetta aiemmin kysyneille kerron, että olen toki tietoinen siitä, ettei kaikilla koneilla kyseinen esitys toimi, ei itsellänikään aluksi. Voisin tulevana viikonloppuna irroittaa siitä tarvittavat tiedostot ja laittaa ne erikseen ladattaviksi, jolloin esityksen tulisi siis toimia. Tällä erää en jouda, valitettavasti. Malttia edelleen siis tarvitaan. Käytän tilaisuutta hyväkseni vielä ja toivotan kaikille sivuilla vieraileville hauskaa loppukevättä, ja kiitän saamastani kannustavasta palautteesta. Hyvä, jos työni jälki miellyttää.
-JS-

22.04.2001
Ja seuraavan YUP:n levyn erikoispainoksen pakkaus on muurattu punatiilestä tai valettu teräsbetonista?

Punatiilimuuraus kuulostaa hyvältä.

22.04.2001
Tässä olisi vähän kysymyksiä pohdittavana
1) Miksi Lauluja metsästä erikoisversiossa oli Wunderbauhn mukana.
2) Miksi Janne soitti tiskiharjoilla Free record shoping keikalla.
3) Mikä on paras biisi teidän mielestä Lauluja Metsästä levyllä.
4) Saako mistään enään teidän englannin kielisiä levyjä.

nimin. M.C.F

1) Irrationaalisuuden syistä. Jotta kaikki saisivat sitä kysyä, näet.

2) Mannosen rumputyyli on niin raskaskätinen, etteivät muut yhtyejäsenet olisi saaneet omaa tekemistään muutoin kuuluville.

3) Vaihtelee päivittäin. Nyt vaikkapa "Korppi kaiken yllä".

4) Antikvariaateista.

22.04.2001
Hyvä puoskari Martikainen, mistä olet mahtanut saada tuon miehekkään arven silmiesi väliin? tuon tiedon puute on vaivannut mieltäni jo kauan, joten olisin kiitollinen vastauksesta...

Autokolarissa rysähti ´70 -luvulla.

22.04.2001
Onko tämä "Mikä on sun taivas" -dokumentti Mömmöstä/Mana Manasta? Milloin se on tehty? -ja esitetty TVssä?

Se esitettiin pari vuotta takaperin TV 1 -dokumenttisarjasta. Se kertoi lähinnä Otra Romppasesta, mutta sivussaan myös Mana Manasta ja Mömmöstä, tottakai.

22.04.2001
-"huono fani", Paavo MM Petäjä- Puukantisen levyn saatavuus oli ilmeisesti eri puolilla suomea erilainen, sillä yritin ostaa sitä Kajaanista 3.4.-01 mutten löytänyt sitä. Ikävää, niin kovin ikävää. Tämä on ilmeisesti kauppiaitten vika, mutta minkäs mahdat. Terve!

Turun Kanella niitä oli vielä joitain kappaleita tämän viikon torstaina.

22.04.2001
Kielimiliisi pahoittelee tekstiin lipsahtanutta lapsusta lainausmerkkien käytössä. Ja heille, jotka eivät viestiä ymmärtäneet, sapiskaa (kaiken huumorin perässä ei tarvitse olla hymiötä).
T: Se sama heebo eli James
(Olkoon täysi sinun maljasi ja keskustelupallo siirtyköön johonkin muuanne)

Jotain sen suuntaista, kai?

22.04.2001
Heipä hei. Ihmettelin tässä vain, että voiko sukunimi Ikonen olla niin eksoottinen ja harvinainen, että kun siihen törmää, niin sitä pitää muitta mutkitta painovihrepaholaisena. Olen todella kiitollinen, että nimeni komeilee yhtyeen virallisilla kotisivuilla, mutta jotta isiemme perintö säilyisi, niin pieni pyyntöni on, että nimestäni poistettaisiin se täysin asiaan kuulumaton t-kirjain. Itkosiin kun minulla ei ainakaan tietääkseni ole kovinkaan läheisiä verisiteitä.
Jo etukäteen kiittäen: Otto Ikonen

Herra Ikonen,

pahoittelemme tapahtunutta, ja korjaamme virheen.

22.04.2001
Otto Ikonen jatkaa:
Anteeksi tietämättömyyteni, tai huonomuistisuuteni, mutta kuka on Tommi Liimatta?

Liimatta on Absoluuttisen nollapisteen primus motor.

22.04.2001
Parahin Martikainen, tiedustelisin vielä tuosta jo ennestään puhki pohditusta puoskareiden kaupallistumisesta. Mua harmittaa ihan suunnattomasti, kun aina television avatessani törmään Martikaisen naamaan joko soittamassa, laulamassa tai puhumassa tästä trendikkääksi kasvaneesta musiikistaan. Vähintäänkin joku analysoi tätä puoskareiden uutta. Tietysti kyse on osittain siitä, että lapselle ominaiseen tapaan toivon olevani ainoa jotakin hyvää löytänyt. Mietin kuitenkin, että miksi musiikkikin on jo särmätöntä ja kesyä ja mies sointujen takana vähän sielunsa myyneen oloinen. Onko kyse siitä, että kolmekymppisenä olet tajunnut tahtovasi jotakin muutakin kuin vain sen soittamisen ilon vaivan palkaksi. Ymmärrän toki, että puoskarit elävät levyistään. Eiko Marx jaksa kantaa eteen päin enää? Mistä on kyse?
-Toveri S

Toveri S,

julkisuuden sopuliefektiä siinä enemmän on kuin tietoista kykyämme käyttää hyväksi joko sinua tai muitakaan median piiriin joutuvia.

Se, että musiikinteosta saa rahaa, on meille ilo, vaikkakin muutamat tässäkin ympäristössä sen tuntuvat tuomitsevan. Soittamisen ilo on päälause, mutta sinäkään et pelkästä pyhästä hengestä elävien kirjoissa pysy.

22.04.2001
Joo. Tuota vaan tiedustelisin, että onko "...haukiputaan huorakuoro, naisia ilman hoúsuja...", oikeasti olemassa, "...ja yksi meistä ei matkaa jatkanut..." jonkinnäköinen inside vittuilu kenties?
Sale

Ei se ivailua ole, Marokossa on ns. huorakuoroja. Hauskempi ajatus oli se, että sellaisia olisi Haukiputaalla. Siinä kaikki.

22.04.2001
Jos ei Uzbekistanin urut soi Tavastialla 21. päivä, niin ei teillekään hyvä heilu.

Hyvä heilui, ja kappale tuli läpi reuhatuksi.

22.04.2001
Jaaha olipa taas loistava levy, Tulettekos te Kotkaan? Myös haluan sanoa että Jarkko olet melko luihu äijä noin ruumiin rakenteeseen katsoen, toisaalta taas jos järki mitattaisiin pään koolla et mahtuisi festarialueitten portista sisään. Onneksi näin ei ole, joten hyvää työtä jne..

Teetkö koskaan piisiä joka kertoisi vaikkapa hiirimaton kommelluksista erämaassa? Se olisi poikaa se!
No, yksi oikea kysymys: Kertooko rankkojen ankkojen viimeinen osio (kai) "se kyräillen tiiraili kolostaan ..." Jarkon loputtomasta taistelusta yhteiskuntaa ja hyvää mieltä vastaan? Eivät ne ihmiset nyrkkeilijöillä herää, metelöikää enemmän!
-herännyt-

Hiirimattolaulut jättänen muille, ja meteliäkin vielä mahtuu maailmaan meidänkin toimittamisemme kautta. "Ankat" kertovat jostain muusta kuin laulun tekstittäjästä, väitämme. Kuka meitä uskoo, on asia erikseen.

22.04.2001
Pari tulkintaa:
1) "Korppi kaiken yllä" - kappaleen korppi on satelliitti kuten kansilehdessäkin vihjaistaan? Isoveli-syndrooma kenties...
2) Boojumit laulelmassa "Kuinka ihmistä..." ovat käsityskykyämme mahtavampia olentoja, jotka pitävät maapalloa eräänlaisena pelialustana ja me olemme shakkinappuloita?
Osuinko edes lähelle?
Beelsebub ei nuku koskaan kuullostaa hieman Bohemian rhapsodylta. Onko tarkoituksenmukaista?
Aikaanne ja aikaansa kuluttaen tyhjänpäiväisillä uteluillaan
-Wesihana-

1) Ehkä Orwell todellakin puhuu siellä.

2) Noin minä olin sen ajatellut.

"Beelsebub" ja "Bohemia"; onhan niissä jotain soinnillisesti samaa.

22.04.2001
Tulipa mieleeni taannoisen Stiller-ohjelman tiimoilta. Ohjelmassa oli mukana myös mediapersoona Tony Halme, tuo kärjikäs mies. Ettei sinulle vain tullut erimielisyyksiä hänen kanssaan? Minä en ainakaan uskaltaisi sanoa niin isolle ja hienolle miehelle mitään, etten vain sanoisi häntä vastaan. On tunne, että hän opettaa erimieliset ihmiset tavoille.

Ei Halme ketään tavoille opeta, hän on yllättävän säyseä mies siviilipersoonana.

22.04.2001
Sanokaa mitä sanotte; mutta tällä syömisellä ei allekirjoittanut usko, että nuo lyriikat ovat syntyneet selevinpäin so. näkkärin ja omenamehun voimalla. Näinhän se on?

Kyllä minä ne selvänä luulin kirjoittaneeni. Kännissä ei pysy kynä kädessä.

22.04.2001
Kvaak kvaak! Tulipa mieleen sellaienn, että onkos Martikainen julkaissut jonkinlaista kirjallista tuotantoa jossain vaiheessa ja jos niin mitä ja mistä moista saa? Vai onko vasta tulossa? Koska tulee? KIRJOITA NYT IHMEESSÄ JOTAKIN!!! Oliko tuolla vittu-sanalla haettu samanmoista shokki-efektiä, kuin Leavingsien biisissä Rakkauden työkalu se "vitun Helena"? Gösta-fanejahan lienette? No, hyvin onnistui ko. shokkiefekti. Lisää moista!
T:Jarkki Martiskainen

Minähän olen kirjoittanut laulutekstejä vaikka kuinka.

Shokkiefektejä saamme aikaan hakemattakin, mutta Gösta on toki oman alansa mestari, ja vaikutuksensa voi olla alitajuista. Nyt kuitenkin kuuntelee mieluummin Rammsteinia.

22.04.2001
Hiphei ja heijardaa!! Jarkko on nähty! Helevettiläinen! Muuttanut Virroille tänne meidän naapuriin! Postilaatikkoon ilmestyi teksti J.Martikainen! No nyt! Saako tulla käymään & naapurisopua hieromaanpi? Tuon pullaa! Kais nyt Virroilla sitten keikankin teette kunniaksi tämän?
Minäpäs olenkin mukava mies!

Tule käymään vain, etenkin kun kyseinen M. on toinen samanniminen.

22.04.2001
no moi!tiedättekö kuinka paljon "metsä lauluja"on nyt tarkalleen myyty!entä mikä on suomessa kultalevyraja,onko se 20000 kappaletta?

Kultalevyraja on tuo 20 tuhatta, ja tarkat myyntiluvut eivät ole tiedossamme, mutta kymmenen tuhannen verran niitä on kaupattu.

22.04.2001
18 vuotta on juuri tullut täyteen ja minut voikin sitt nähdä siellä Rovaniemellä. Kiitos.
Olisi kysyttävää Waltterilta, tai melkeinpä koko bändiltä: Mistä syntyi "7 haaksirikkoista" -biisin mainio basso-osuus?? Ja oliko studiossa mukana jotain 70-luvun legendaarisia levyjä, kun tuossa biisissä kaikuu hieman nuo sen ajan melodiat??
Teemu

Valtteri tarkentaa aihetta myöhemmin, mutta ainakin Stevie Wonderin ´70 -luvun materiaali soi studiossa. Ja Wigwam.

22.04.2001
Kyllä tuota Lontoon vestend (siis se alkuperäinen) kirjotetaan "West End". Niin.

Suomen Westend kirjoitetaan taas yhteen.

22.04.2001
Usean tunnin pohdinnan jälkeen kaverini käski tulla tänne kysymään mitä "Stüldt Håjt" tarkoittaa? Kyseessä on legendaarisin Kingston Wall Yhtyeen kipaleen nimi. Ja kukapa muu sen saattaisi tietää kun minun ja kaverini yksi lempi artesteistani, Jarkko Martikainen(Heti Petri Walli:n jälkeen lempparimme..=)) . Mikä helvetin "Stüldt Håjt".
Terv.Me luotamme sinuun jarkko.

En minä tiedä paljoakaan, en edes tuota.

22.04.2001
Oletteko pitäneet minkään laisia yhteyksiä hra Tommi Kärkkäiseen. Minkä takia hän poistui riveistänne, kun tuolla historiikissa ei sitä sanota. Kiitos kaunis.

Laajemmin aiheesta kertoo ainakin Antti Eerolan teos, mutta mm. Tavastian keikalla Tommi oli keskuudessamme ja tunnelma oli lämminhenkinen.

22.04.2001
Hyvää loppuelämää! Yksinkertaiseen kysymykseen pyydän yksinkertaista vastausta: Tuletteko Provinssirockiin? Jos ette, vihastun siitä suuresti ja voin jopa olla yhden päivän kuuntelematta musiikkianne!
Trv. Re-Animator

Täytynee pitää sitten sapattipäivää aiheesta, sillä ei se todennäköiseltä näytä.

22.04.2001
Niin. Iltapäivää! (tai mitä liekään) Tämän kymysyksen nyt kaiken uhallakin suuntaan voka(ho)listi Martikaisen suuntaan, että oletkos saanut kenties vaikutteita sanoituksiisi levyltä Suomentalvisota 1939-1940!? Tai saatko lyriikoihisi vaikutteita ylipäätään mistään!?

Pitäähän sitä muiltakin pändin jäseniltä kysyä, jos he sitten vastaavat, että pidättekö te jazzista tai bluesista tai rockabillysta!? Vai niistä kaikista!`?

Kiitosta vastailuista(?) ja hyvää ja aurinkoista kevään jatkumista ja lämpimiä kesän odotuksia vaan kaikille! Tulkoon kukat ja kärpäset ja tuo asfaltti polttava!
Terveisin:Melkein-Kekkonen

Vaikutteita tulee monaalta, ja kelpo levyhän tuo Talvisota on.

Ainakin Mannonen arvosti nuoruudessaan Stray Catsia.

22.04.2001
Jarkko, koetko olevasi "nynny ämmä pullasorsa" tai "juoppo viulisti"?
Ps ."vittu" -sanan kritisointi alkaa pikkuhiljaa kyrsiä. Ne jotka sitä ovat kritisoineet voisivat miettiä kuinka monta kertaa ovat kuulleet sen omasta suustaan, eikö?
-"huono fani", Paavo MM petäjä-

Molempia ajoittain, juoppo viulisti kylläkin harvemmin.

PS. Naulojen kantoihin.

22.04.2001
Sanokaa nyt, että aiotte antaa meille muillekin kuunneltavaksi ainakin nuo 10 kappaletta kilpailun biisejä? Olisi aivan liian ilkeää jättää se tekemättä varsinkin, kun jo ehditte hehkuttaa, miten erinomaisen hyviä kaikki olivat.

Täytyy kysyä luvat ko. laulujen valmistajilta.

22.04.2001
Kävin juuri katsomassa Teidän sävellyskilpailunne tuotoksia( nimiä) ja ilmoitan täten, että en hyväksy, jos T.Kärkkäinen palkinot voittaa. Sehän on sanalla sanoen epistä. Mielestäni hänelle voinee antaa lohdutuspalkintona kitaristin paikan. No ei sentään. Tulipa tuossa mieleeni, että minkä takia Herra Kärkkäinen yleensä lähti yhtyeestä? Juuri opiskelujen takiako?
- Pyöveli -

Lähdön syitä puimme jossain toisaalla myöhemmin, mutta ehkä tuossa hienoinen jääviys todellakin on.

22.04.2001
Lauluja metsästä on Läpeensä Loistava Levy! :) Ketterää kevään jatkoa koko joukkiolle! :)
t.oulutar

Kiitämme myös oulutarta.

22.04.2001
Mikäpä se lienee tuo ZEN? Siis ZEN niin kuin ZEN Cafe tai Pohjoinen ZEN? Onko sana suomennettavissa ymmärrettävästi?
T: -Sivistymätön-

Ymmärrettävä suomentaminen on vaikeaa, mutta viisaudesta siinä on noin laajasti ottaen kyse.

22.04.2001
Onko mahdollista että olisitte joskus keikalla jättäneet Myyrän soittamatta? Sitä kun kansa kovin vaatii.

Ei sitä ainakaan viime keskiviikkona soitettu.

22.04.2001
Jos joutuu Saatana seisomaan vai jos joutuu, saatana, seisomaan??? Seisooko lopulta Saatana vai joutuuko mahdoollisesti itse, saatana, seisomaan--tajusittehan?

Tajusimme kyllä, ja tilanahtauden syistä hän ei mahdu istumaan. Tajusittehan?

22.04.2001
Tuo Korppi tuntuu olevan joku Neuvosto-Venäjän pääpiru tai ehkä Natsi-Saksan diktaattori. Jeesus on taatusti syytön! Nyt keksin! Sehän on jumaliste ite Halosen Tarja!

No, Jeesus on ainakin syytön.

22.04.2001
Jarkolla on pienin kengännumero.

Jos yhtyekollektiivista puhutaan.

22.04.2001
Paljonko teidän arvoisa keikkabussinne suvaitsee syödä (juoda) 100 km:llä? Merkki ja vuosimalli? Paljonko kulkee? Ja kukaan ei tietenkään osaa vastata..
-Kuormuri-

Täytyisi kysyä kuskilta. Vuosimalli on kultaista ´80 -lukua. Kulkee yli sataa kilometriä tunnissa, muttei 150 enempää.

22.04.2001
Hyvääkö Päivää. Huomasin tuolla www.fi:n sivuilla että albuminne "Lauluja merestä" on noussut listaykköseksi. Kenties jokin sivuprojektinne? Mielestäni kohtelitte väärin laulussanne "Korppi kaiken yllä" esiintyvää siivekästä. Vaikka tietoa kerääkin, ei Korppi sitä kuitenkaan niin hanakasti ole omaksi edukseen käyttämässä.
Hugin

Painovirhepaholaisten projekteja ne ovat.

Korppia emme kaltoin kohdelleet me, vaan laulussa esiintyvät ihmishahmot.

22.04.2001
Otinpahan selvää ja yllätyin iloisesti, sillä Puijonsarven ikäraja keikkailtananne on K-18! :) Eli näen sittenkin keikkanne livenä ja se on ensimmäinen kertani!

Niin voi jopa päästä käymään.

22.04.2001
Oletteko ajatelleet hankkia tänne kyssäri -palstalle sellaista hakukonetta joka hakee kaikki kysymykset jossa on ilmennyt se lause mikä on siihen hakuu:n pistetty? MM. CMX:n kotisivujen kyssäri palstalla on ed.hakukone. Se olisi tosi kätevä. Kiitoksia muuten aivan mahtavasta uudesta levystä!
T: Jape

Hakukone voisi varmastikin olla ns. kätevä, mutta se on verkkoherran heiniä.

Verkkoherra: Katsotaan vaikkapa sitten heinäkuussa. Tämä on jopa todennäköistä.

22.04.2001
Moi! Maksatteko provikkaa kun aivopesen kavereistani teille uusia kuulijoita ja levynostajia? Seitesemän haaksirikkoista -> Kärpästen herra ja hullu rekkakuski ->
Ralph? Koeta kestää...
Tuulia Jolla

Koetamme kestää, mutta provisioita ei tipu. En minäkään ole saanut Waitsin Tompalta kuin iloisen mielen.

22.04.2001
Mietin juuri, onko nyky-yhteiskunnassa sanat "kaupallisesti menestynyt" ja "progressiivinen" toistensa vastakohtia. Mutta toisaalta, vastakohdat täydentävät toisiaan. Ehkäpä progressiivisuus on sittenkin hiipivää. Frippiä kuulee monen kitaristin soitosta. Mutta mutta.. Viittaako Jarkko useinkin tahallaan, puolivitsinä lukemaansa / kuulemaansa? Vaikkapa toisiin suomalaisiin rock'n'roll-musiikkia soittaviin yhtyeisiin, niin nuoriin kuin ikäloppuihinkin...

Viittaukset ovat useimmiten tahallisia, ja musiikin myynti ei välttämättä ole suhteessa sen laadukkuuteen, puoleen tai toiseen.

22.04.2001
kun martikainen tunnut olevan perillä lapinlahden lintujen otsikoista, niin ehkäpä olet samalla vähän apinoinnut "kyllä elämä on ihanaa" -nimeä? samalta äänitteeltä löytyy toinen sinulle sopiva laulu "pikkumiesten laulu" ...

Tjaa.

22.04.2001
Mää vaan ehottaisin, jos mitenkään viittisitte, että jos sanoisitte täällä sivuilla jokaisesta sävellyskilpailuun osallistuneesta teoksesta jotain. Jos vieläpä olitte saamaanne sävellystöiden olemuksiin tyytyväisiä, niin varmasti kaikki biisintekijäartisti-ihmiset olisivat mielenkiinnolla kuulemassa, mitä mieltä olitte heidän väännöksistään...
-eräs säveltäjä-armada

Täytynee sitten kuunnella niitä vielä isommalla ajalla. Nyt ei enää muista aivan kaikkien käänteitä.

22.04.2001
Tämänhän nyt voisi kysyä varmaan keneltä tahansa, mutta kirjoitan sen nyt tähän. Eli kuka on kehittänyt ikärajat keikoille (ja YUP:n keikoille) ja MIKSI? Miten sen uskotaan vaikuttavan mihinkään. Pyritäänkö ikärajoilla vähentämään tietokonepeleistä, tai mahdottoman väkivaltaisesta ja riidanhaluisesta YUP:n tuotannosta johtuvia väkivaltaisuuksia? Vaiko kenties YUP:n tuotannosta ja roolipeleistä johtuvaa saatananpalvontaa? Vai ovatko ne yksinkertaiseksi sen takia, että nuorisoa yritetään painaa lokaan, tai muuten vain "palauttaa maan tasalle"? Vai onko YUP:n tuotanto yksinkertaisesti vain niin sopimatonta nuorisolle ja nuoremmalle polvelle ja nuorille ihmiselle, ettei sitä saa kuunnella livenä vaan ainoastaan cd rinkeleiltä? (Minuun tympäsee ku minä juuri täytän 18 ja sitten saan tietää että on myös määrätty ikäraja 20... eikö tämä iän saavuttelu koskaan lopu, ennen kuin olen liian vanha siihenkin =) Se tämän kertaisesta, kuulemiin.
Terveisin:
Ei koskaan liveissä käynyt, mutta niihin tahtova

Ikärajat määrittyvät siten, että useimmat esitykset tehdään juottolaympäristöissä, ja niillä olevat säädökset eivät ole muutettavissamme. Muita järkisyitä ei ole.

22.04.2001
Soitatteko työ keikoilla koskaan covereita?

Tuuttako työ Rovinssirokkiin Seinäjojelle?
Terveisin ¿minä?

Provinssiaihetta on jo vatvottu, ja perjantaina Turun keikalla soitimme "Korkeasta ruohikosta" -kappaleen. Joitain muitakin on käsitelty uudelleen, listaa löytynee näiltäkin sivuilta, jos on viitseliäs etsimään.

22.04.2001
Paljon on ollut mielipiteitä kappaleiden sanomasta ja pistänpä omanikin ajatuksen muiden kuuntelijoiden pohdittavaksi. Nimittäin "Korppi kaiken yllä" -kappale (huomatkaa kirjoitusasu, pilkunviilaajat. Se on täydellinen.) Olen huomaavinani siinä orwellmaisen maailmankuvan, ehkä jopa ripauksen Neuvostoliittoa, onhan siinä kansan kapina ja vallankumous.
Matti.

Siis mietimme tätä näkökulmaa.

22.04.2001
Vielä yksi kiitos muiden joukkoon uudesta levystänne, eli Kiitos!!! Onko niitä muinoin (noin vuosi sitten) luvattuja midimuotoon tallennettuja kosketinsoitin osuuksia tulossa sivuille?
Ja käskekää sitä Tynkkystä opettelemaan tuo mainio fläppäys tyyli, sillä sen avulla saisitte taas uusia ulottuvuuksia musiikkiinne!!!
-Elton-

Tynkkystä ei käske kukaan, mutta kiitämme arvostuksesta. Midi -tiedostot saavat odottaa, sillä keikkoja on nyt liiaksi toimittaa oikein mitään muuta.

22.04.2001
Yhdyttekö kanssani mielipiteeseen, että Korppi kaiken yllä on merkittävimpiä ja loisteliaimpia kappaleitanne koskaan?

Olkoon menneeksi.

22.04.2001
Teidän uus cd on mahtava! se yllätti minut positiivisesti se on mahtava! Ennen pidin teitä aivan huonona mut nyt te ootte pirun hyviä siis suomen paras bändi.Te ootte Maailman toka paras bändi eka manson..mut milloin tulette kotkaan keikalle!!
T:Uusi fani eli michael manson

Kotka on suuri kysymysmerkki, mutta muutoin Mansonille kaikkea hyvää.

22.04.2001
Normaali = kristitty???

Voi se olla noinkin, mutta historia on joskus osoittanut, ettei sekään aina niin normaalia ole ollut.

22.04.2001
Terve!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nyt tässä vaiheessa on pakko kiittää yhdestä ihanasta pikku jutusta: Te tulette Kouvolan Midnight Partyplanettiin kesällä!!!!!!!! Tätä olen toivonu jo kauan aikaa!!!!!! Te pelastitte kesäni!!!!!! KIIIIIIIIIITOOOOOSSSSS!!!!!!!!!!
------------todenpuhuja------------
P.S. KIIIIIIITOOOOOOOOOSSSSSSSS!!!!!!!!!!!x1000000

Älä vielä kiitä, onhan tässä vielä esitys soittamatta.

22.04.2001
Jeps. Päätin tässä kysäistä herroilta tästä kyseistä biisistä. Peritaatteessa kysymys kuuluu: Mitä helvettiä? Rehellisesti sanottuna en ole kyllä kuullut "moninaisempaa" kappaletta. Harvemmat bändit saavat Saatanan ja nallekarkit samaan kappaleeseen. Siis, mikä on ollut idea biisin takana? Sanoitukset ainakin ovat hieman oudohkoja... Joo, tätä olen pienessä mielessäni miettinyt serkkunikin (martikainen, lieneeköhän sukua eräälle toisella kitaraa soittavalle martikaiselle?) kanssa. Ai niin, kiitoksia tuosta Akateemisen startin keikasta kuopiossa, Oli hyvä meno!

En minäkään enää oikein tiedä, mistä se kaikki alkoi. Kun Saatana menee aivoihin, on vaikea olla rationaalinen.

22.04.2001
Mieltäni askarruttaa kysymys kappaleesta jonka kuulin jollain baarikeikallanne(joka oli loistava) aivan äskettäin. Biisin nimi oli muistaakseni "olen MIES" tai jotain sinnepäin. ainakin sen kertosäe oli hyvin "miehinen". Kyseinen kappale oli loistava mutta en ole löytänyt edes nimeen viittaavaa kappaletta levyltänne. Onko kyseistä kappaletta siis julkaistu??

"Rankat ankat" ovat kyseessä, väitämme me.

22.04.2001
Kuka on teidän bändin musiikillisesti lahjakkain yksilö? Laittaakaa Kuopion Puikkarissa ikkuna auki ni mä kuuntelen ulkoo kun en sisään pääse...

Ei tuollaiseen voi vastata. Kukin tavallaan.

22.04.2001
Ymmärsin vihdoin, että Sikamusiikkiahan on melkein suoraan Orwellin kirjasta Animal Farm. Olenko jälleen pystymetsässä? Miksi ette vetäneet Nyrkkeilijää Kanen akustisella 'keikalla'? Sillä jättitelevisiollahan pyöri jokin nyrkkeilyottelu.
Lisää löylyä pojat!
- AHMA

Orwell juhlii meillä muuallakin.

Nyrkkeilystä: siinä meni kieli poikki, kuten huomasit, eikä varakitaraa ollut tietenkään ko. tilassa.

22.04.2001
jeps , oon kuunnellu aika paljon teidän musaa mulla on teitin kaikki levytkin ja oon jopa ollu teijän keikallakin! no kuiteski mun mielestä helvetin kova pändi , sääli vaan että typerät suomalaiset ei sitä tajuu , by the way aika hyvä ois kappaleenki nimeksi "TYPERÄT SUOMALAISET" ! No jatkakaa samaan malliin , nim: näin maailmaa parannetaan!?!

Aika moni typerä suomalainen on kyllä käsittänyt näiden viiden typerän suomalaisen tekemisiä, jos meiltä kysytään.

22.04.2001
Seitsemän kuolemansyntiä? Ei haaksirikkoista. Hmm. T: Viikin "Valo"

Kyllä siellä niitä kuolemansyntejäkin suoritetaan, eli sikäli hyväksymme tämänkin kannan.

22.04.2001
Pitkän pohdinnan jälkeenkään emme ole pystyneet oivaltamaan "ihana elämä"- zipaleen videon ideaa! Päädyimme parhaimmassa aatoksessamme toteamaan, että video ei mahdollisesti sisällä mitään symboliikkaa, vaan pelkästään ajatuksena "siinäpä miettikää"-teemalla ja nauraen suuren tarkoituksen etsijöille! Vai onko kysessä ylipositiivisuus? Olemmeko oikeassa, vai oikeastaan väärässä? Martikainen?

Siinä kleptomaani saa armahduksen. Enempää sitä ei tohdi selittää.

22.04.2001
Milloin Martikainen on menossa Hotelli Sointuun väsää biisiä?

Meni jo.

22.04.2001
Jarkko! Voiko sitä kamarimusiikkia soittaa myös olohuoneessa?

Meidän puolestamme kyllä.

22.04.2001
mitä piditte kappaleestamme keltaovinen talo? siis siitä jossa oli aika tiukkaa ölinää kertosäkeessä, cd:llä lähetetty tietokonepiisi. vituttiko vai naurattiko?

Myöhemmin mainittua lähinnä, jos muistan oikein.

22.04.2001
Moi! Olisiko mitenkään mahdollista että kun tuutte toukokuussa Rovaniemelle keikalle niin soittaisitte Passiivista vastarintaa -biisin? Lisäksi onnittelut todella mahtavasta uudesta albumista...!!!!
-Hannibal-

"Vastarinnan" yhtyesovitusta ei ainakaan vielä ole olemassa, joten mitään en lupaa.

Kiitoksia yhtä kaikki.

22.04.2001
Kiitos, arvon Puoskarit, promovierailustanne Turun Kane Recordsissa 19.4.2001. Minä ja kaltaiseni muutamaa kuukautta vaille täysi-ikäiset faninne saimme nauttia taatusta YUP-musisoinnista viiden mahtavan kappaleen ajan vaikka olimme jo asiasta täysin varmoina viikkoja etukäteen kironneet sitä, ettei tässä mitään livemusiikkia päästäkään kuulemaan kirottujen K-18 -ikärajojen vuoksi. Pitänee odottaa kiltisti 18 vuoden täyttymistä tai alkaa protestoida kovaan ääneen, että suomalaisen rockscenen pitäisi alkaa järjestää ikärajattomia keikkoja - vaikka sitten paikoissa, joissa ei anniskelua ole järjestetty. Ei se viina, vaan se musiikki!

Oli ilo katsella yhtyettä, joka nauttii siitä, mitä tekee. Erityiskiitos Jarkolle, joka todella osasi ottaa yleisönsä - vitsaileva vokalisti tuo hymyn masentuneenkin katsojan suupielille. Ja yleisöhän oli täysillä mukana - pienestäkin porukasta saadaan tarpeen tullen aikaan kunnolliset kovaääniset, ansaitut aplodit.

Minun piti olla paikalla vain sivustakatsojana, mutta tulin kuitenkin lähteneeksi paikalta nimikirjoitusten kera. Kiitokset myös poikaystäväni puolesta, jonka kitaraan vetäisitte puumerkkinne hämmentyneinä, mutta myös hieman huvittuneina. Ei liene jokapäiväistä, että joku tarjoaa Jacksonia signeerattavaksi? :)

Toivottavasti tapaamme kesällä jossain, jossa portsari ei vaani kysellen papereita, vaan pääsemme nauttimaan musiikista kaikki tyynni - papereilla tai ilman.

Kiitos!
Teidän,
Jenni

Kiitoksia itsellenne. Hauskaa, että olitte paikalla. Mutta sen kitaran arvo tuskin meidän töhertelyistämme nousee.

22.04.2001
Tuota uutta takuuvarmaa YUP laatu levyä kuunnelessa jäi tuo lopetusraita Nyrkkeilijä mietityttämään. Kaivoin muistini sopukoista entisen jyväskyläläisen huippunyrkeilijän Tarmo Uusivirran? nimen. Muistaakseni hän päätti lopulta elämänsä oman käden kautta. Olisikin mukava saada varmistusta tähän minua ja muutamia ystäviäni askarruttaneeseen seikkaan. Eli pohjautuuko nyrkkeilijä johonkin tiettyyn henkilöön esim. Tamoon? Olisin todella otettu jos saisin vastauksen esim. joltain bändin jäseneltä joka asiasta varmuudella tietää.
Uudesta levystä kiittäen:
- Antti Lehto

Tarmon vaiheita siinä läpikäydään, mutta niin paljon siinä on myös kirjoittajan fiktiivistä näkemystä, että kyseessä olkoon vain nyrkkeilijä.

22.04.2001
mitkä kappaleet jäivät pois lauluja metsästä levyltä?
t:vello kekkonen

Niitä lueteltiin jossain toisaalla näillä sivuilla pitkä rivi. Jatka etsimistä.

22.04.2001
Mitä touhua tuo Provinssirock jahkailu oikein on? Eikö järjestäjiä kiinnosta Suomen Paras Bändi vai....?
Pertti Pasanen

Pertti,

ilmeisesti ei.

22.04.2001
Väitit, että uusin levynne on parhaanne, paskapuihetta!

Puihetta sitten.

22.04.2001
Thee Ultra Bimboos on muuten aika hyvä bändi.

Epäilemättä.

22.04.2001
Tsau! Kattelinpa tuossa Jyrki i&i:tä. 'Taivaiden Maisterit' oli iloinen yllätys sinänsä, mutta Jarkko, miksi lauloit sen niin väärin? Teitkö sen tahallaan vai unohditko osan sanoista? Muistakaa sitten merkitä tuohon keikkalistaan, mitkä keikoista ovat K-18, ettei tule samanlaista yllätystä kuin viimeksi!
Trv. Re-Animator
PS. Voisitte soittaa joskus livenä jotain biisejä myös Homo Sapiens- levyltä!

"Väärin laulaminen" tarkoittanee sitä, ettei jokainen sana ole kuin levytysversiossa.

Se taas voidaan tulkita myös artistiseksi vapaudeksi. Hyvä että kelpasi kuitenkin.

"Sapiens" -laulujakin soitamme par´aikaa, ja ko. merkinnät pyrimme lisäämään.

22.04.2001
Te olette viimeisimpien tietojen mukaan tulossa Lapualle keikalle ja vielä vappuna. ikäväkseni kuulin että keikallenne olisi kuitenkin 20 ikärajana. mitä vit...tämä oikein tarkoittaa???????? te ette heitä tällä alueella muita keikkoja ja sitten tuollainen ikäraja. yritättekö te pilate minun ja muiden 19 vuotiaiden elämän&vapun, vai olenko onnekseni väärässä ja voin antaa kaiken teille anteeksi?!!?

Me emme ko. ikärajoja määritä, vaan ne ravintolan omistajatahot. Varmista asia heiltä itseltään, ennen kuin hiillyt karrelle.

22.04.2001
Lauluja Metsästä on tiemmä ainoa levy jossa ei ole kuitenkaan saman nimistä kappaletta. Onko tämä vain merkityksetön juttu vai harkittu teko.

Harkittua kaikki tyynni.

22.04.2001
Jyrin I&I Jarkolla oli, ettenkö sanoisi arvoisensa takki, mistä saa moisia vaatteita?

Se tuli mieluisana lahjuksena. DDR on alkulähteensä.

22.04.2001
Aika erikoiselta tuntui katsella YUP:ta jossain Jyrk:-ohjelmassa jota en ole koskaan ennen katsonut. Enpä kyllä ollut ennen nähnyt YUP:takaan televiissiossa, ehkä se hämmensi. Tähän on siis tultu. Onneksi yhtyeellä oli huumoria myös "juontajan" hölmöissä kysymyksissä. Hyvinhän se meni, nyt kyllä taisi tulla vastaus myös siihen miksei Taivaiden maistereita kuule livenä.
T:Olkikuukkeli

Jos kerrankin pääsee televisioon soittamaan useita lauluja, niin sen tekee melkein ohjelmassa kuin ohjelmassa.

Hyvä jos anti oli kohdallaan.

22.04.2001
Jarkko, sinula on upea letti. Minäkin kasvatan sellaisen. Onko tuollainen vaikea pitää, tai jotain? Kauanko kesti kasvattaa? Kerro kaikki!
Akuvankka.

Voi helevetti, sano Heskuun -Jaakko jälleen kerran. Tukka kasvaa jollei sitä leikkaa, ja siinä kaikki.

22.04.2001
Nonii! Nyt nähtiin se kauan odotettu Jyrkin ohjelma. Aika hyvät kappaleet oli valittuna sinne. Oli todella mukava kuulla myös minun Jyrkin sivuilla äänestämäni Taivaiden maisterit. Tuon kappaleen soittamattomuus kyllä näkyi. Olikohan tuon kyseisen kappaleen sanoitukset päässyt unohtumaan Jarkolta? Mutta se ei haitannut menoa. Päinvastoin se nauratti. Ja kun joku soittajista vielä rupesi laulamaan liian aikaisin, että "taivaiden maiste...". Jotta mulla sit oli lystiä! Todella ikävää oli Jarkon flunssa. Oli todella ärsyttävää, kun ei hän päässyt tarvittaville korkeuksille lähes missään kappaleessa, ja ääni oli muutenkin kovin karhea. Mutta onneksi tallensin keikan videolle, josta voin sitä aina uudestaan ja uudestaan katsella. Hienoa!
(Teillä on muuten tosi kova rumpali)
t: Bruce Dickinson

Joskus flunssa iskee juuri silloin kun sitä vähiten toivoo. Mutta hyvä että olitte kuitenkin tyytyväiset. Mekin olimme, loppujen lopuksi.

22.04.2001
"Jarkko p*rkele" mitäs sitä onkaan ajateltu tämän kylän likat biisissä Mutta varsinaiseen asiaan. Kaikissa muissa paitsi Lauluja metsästä cd:llä on biisi jolla on sama nimi kuin itse cd:lläkin Eli mistäpäs johtuu tämä kauhistusta herättävä poikkeus säännöissä
Ja hieman sivuasiana Pettivätkös silmäni vai olikos herra Martikaisella 20.4 jyrkissä päällään itä-saksalainen((ilmeisesti luutnantin))sotilas takki...
-Sherry~P.P.

Levyotsake valittiin poikkeukselliseksi siksi, että levyotsikon valitseminen kappaleotsakkeista määrittää ko. kappaletta omitusesti suhteessa muihin. Nyt ei ole sitä ongelmaa.

Saksalainen oli takki, muttei sotilastakki, vaan ambulanssikuskin.

22.04.2001
Niin...seuraava erittäin merkittävä detaali on pyörinyt mielessäni jo jonkin aikaa,muistaakseni -99 ankkarokin ajoilta.Mikä kumma se martikaisen sähköskeba oikein on. Ilmeisesti joku aivan spesial yksilö?? Jyrkin I&I lähetyksessä asiaan yritin ottaa selvää,mutta näkökenttäni oli turmeltunut. Kiitos joka tapauksessa hienosta musiikista.
T: Tom

Hannu Lehtolan käsityöteos. Vuosimallia 1992.

22.04.2001
Sehän onnistui! Taivaiden maisterit, meinaan. Hieno juttu että Jyrkissä olitte, oli erittäin intiimiä ja vuorovaikutteista. Rankat ankat muuten rokkas livenä vielä tiukemmin...
-Geddy Lee (on paska)-

Kiitos kaunis ylentävistä sanoistasi, Geddy.

22.04.2001
Eikös tuo videoittenlaatija Teemu Nikki ole paremmin tunnettu yhtyeen Peer Günt laulaja/kitaristina? Muistelisin näin olevan.

Se on ihan toinen Nikki se.

22.04.2001
Mitä se semmoinen muutosmusiikki on biisissä Rankat Ankat? Onko puoskarit käyny minkään näköisiä musiikkiopistoja tai muuten tunteja ottanut, vai oletteko itse oppinutta sakkia? Onko muuten Järvenpään keikkaan jotain ikärajaa? Jyrkin show oli mahtava, harmi että kamera unohtu, mutta nimmarit sain. Kiitokset niistä.
T:Puoskari Keravalta

Keravan puoskari,

muutosmusiikki on sitä, miksi sinä sen määrität. Joskus on mieluisaa luoda uudissanoja, ja olla selittämättä niitä.

Hyyrynen on opiskellut asiaansa, kuten myös herr Tiainen.

22.04.2001
"Jos mä susta maalaan, niin mä mustamaalaan" lauloivat Sielun veljet. Tarkka epämääräisten yhteyksien metsästäjä voisi löytää säkeestä yhteyksiä erääseen uuteen laulelmaanne. Mutta enhän minä tietenkään sellaista... =) Niin, oli minulla kysyttävääkin. Levymessuilla tarttui kouraani Myyrä-ep. Onko tuolla levytteellä oleva Myyrä eri äänityssessioista peräisin kuin albumiraita? Siltä se minun korvaani ainakin kuulostaa. Hyvää kaikkea toivottaa Late
ps. Soittakaakin Joensuussa pitkään ja hartautta vältellen.

Ei ole tullut aihetta kuunnelluksi aikoihin, mutta niinhän todellakin on. Maailma sanojen vankina, jälleen kerran.

Tuo versio on aiemmin tehty, ja albumille se työstettiin mielestämme onnistuneemmaksi.

PS. Melkein kahdenkin tunnin sessioita on nyt pidetty. Riittääkö?

22.04.2001
Mitähän mekin tarvittiin,mikä oli arvokasta? Se oli tietenkin YUP:n ihanan mahtavan uskomaton keikka Jyrkin I&I:ssä!!!!! Haluan siis teitä kaikkia kiittää tuosta upeasta keikasta. Kerrassaan upeaa!!!! Jos satutte muistamaan (huomatkaa, osoitan tämän kaikille YUP:n jäsenille, en pelkästään Jarkolle) olin se, joka räpsi niitä valokuvia aika tiheään tahtiin... Anteeksi jos häiritsin toiminnallani arvon Puoskareiden keikkaa... Niin...Vielä haluaisin sanoa, että vaikka Valtteri sanoi (siellä Jyrkissä) että siitä Anjalankoski-jutusta ei tarvitse välittää, kyllä myös kaikki Anjalankoskelaiset ketutkin teitä kuuntelee varmasti, sen voi luvata. Noh eipä tässä muuta kun että nähdään Radio mafiassa ja juhannuksena Kouvolassa!
------------yksi ihminen pikku nipusta ihmisiä----

Häiriöitä ei ollut ainakaan kuvaamisestasi, ja kollektiivi on hyvillään, jos kerran edellämainitulla tavalla asian laita oli.

Hyvää elämää jokaiselle iikalle.


<< Läpiä päähän - Vko 17 - Läpiä päähän - Vko 15 >>